Welke events zijn er georganiseerd?

In de afgelopen jaren hebben allerlei zaken de revu gepasseerd...

2019

Mediation is een manier van geschilbeslechting, die niet alleen in de particuliere markt (denk aan familie- of burenruzie) maar ook steeds vaker bij zakelijke geschillen opgeld doet.

Groot voordeel is een in de regel veel snellere oplossing van het geschil (rechtbanken kennen zonder uitzondering lange doorlooptijden) en ook een besparing op de hoge kosten van rechtsbijstand door advocaten in zaken die via de rechter opgelost moeten worden.

Dhr. Zeldenthuis is gespecialiseerd in bouwgeschillen en mevr. Leeuwin is advocaat arbeidsrecht en als mediator actief in geschillen tussen werkgevers en werknemers en probeert daarnaast ook geschillen over erfenissen tot een oplossing te brengen.  

Onbekend maakt onbemind en daarom is het goed om op deze avond nader met dit onderwerp kennis te maken. Wij denken dat kennis van de materie de adviespraktijk van pas kan komen en verwachten zoals gebruikelijk een hoge opkomst.

  • Ontvangst/einde: ontvangst vanaf 17.00 uur met soep en broodjes, aanvang lezing 18.00 uur. Einde ongeveer 20.00 uur.
  • Spreker: Mw. Mr. Hanneke Leeuwin en ons FidAZ-lid Jan Zeldenthuis
  • Locatie: Bobs Party & Events, Westerwerf 1, 1911JA Uitgeest

Bij voorbaat dank en vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

 

Joke Natenstedt                        

Programmacommissie FidAZ        

Aanmelden

 

Locatie:

Café – Restaurant Bleeker, Middenweg 550, 1704 BP te Heerhugowaard

Programma:

  • 15.45 uur ontvangst met koffie en gebak bij bovengenoemd café-restaurant
  • 16.15 uur Aanvang Algemene Ledenvergadering FidAZ
  • 17.00 uur Lezing van de “Iceman” door FidAZ-lid dhr. Klaas Kroezen Sr. (directeur Verzekervoordelig.nl,
  • voorzitter Stichting de “Mantel” en deelnemer aan de tocht naar de top van de Kilimanjaro.
  • 18.00 uur Aperitief en buffet
  • 21.00 uur Einde

Met het oog op het buffet is het van belang dat u zich vóór 07 maart 2019 aanmeldt bij het secretariaat van FidAZ, schriftelijk (Secretariaat FidAZ, P.C. Boutensstraat 35, 1822 KG te Alkmaar) of via info@fidaz.nl.

De vergaderstukken kunnen op verzoek naar u worden toegezonden, graag uw opgave via info@fidaz.nl. Deze vergaderstukken zijn ook op papier tijdens de Algemene Jaarvergadering voor u beschikbaar.

Het Bestuur van FidAZ hoopt op uw aanwezigheid.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

   

Aanmelden

 

 

Aanmelden

 

We hebben allemaal wel eens relaties bijgestaan bij het afhandelen van een brand of andere calamiteit. De gevolgen van zo’n calamiteit zijn ook regelmatig onderwerp van onze lezingen geweest. Maar is zo’n brand ook te voorkomen? Relaties (en verzekeraars!) hebben daar natuurlijk alle belang bij. Vandaar dat ter verzekering aangeboden objecten regelmatig worden geïnspecteerd. En wat bij zo’n inspectie aan het licht komt, wilt u niet weten. Nou ja, eigenlijk wel. 

En daarom mag u deze lezing niet missen. 

Jurjen Burghgraef van Burghgraef van Tiel Partners B.V. neemt ons mee in de wereld van brandpreventie en aanverwante zaken, waarbij onder andere aan de orde komen:

  • Bouwkundig: isolatie en brandgedrag
  • Elektra: keuringsvormen, normering en zonnepanelen
  • Horeca: belangrijke brancherisico’s
  • Lithium ion batterijen en energie opslag
  • Schoorstenen: constructie & aandachtspunten
  • Waterschade: tips, kelders en betegelde tuinen
  • Clausules

Deze lezing bevat bepaald geen droge stof en zal iedereen confronteren met de praktijk en dus aanspreken. Zelfs als u niets met brandverzekeringen te maken heeft. 

Wij zien u graag op 18 april 2019 op onze bekende locatie Bobs Party & Events in Uitgeest.

Ontvangst om 17:00 uur met soep en broodjes

en om 18:00 uur aanvang lezing.

 

Het Bestuur vertrouwt op uw komst! 

Hartelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

Op donderdag 19 september aanstaande bijt Frank Fukking van Schadehulp.nl de spits af. Natuurlijk hebben we in het verleden al vaker bij dit onderwerp stilgestaan, maar de praktijk bewijst keer op keer hoe belangrijk het is dat onze verzekerden in geval van een calamiteit worden bijgestaan door iemand die op gelijke voet staat met de door de verzekeraar ingeschakelde expert.

Frank Fukking kent als geen ander het klappen van de zweep en neemt ons met do’s en don’ts mee in de wereld van de (brand)schaderegeling. Na afloop ga je pas bedenken hoe vaak en voor welke bedragen verzekerden tekort wordt gedaan als zij geen deskundige bijstand krijgen. Om de adviesrol ook bij schade professioneel te vervullen, mag je deze lezing eigenlijk niet missen.

  • Onderwerp: "Contra-expertise, uw relatie heeft er recht op".
  • Locatie: Bob’s Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest.
  • Spreker: de heer Frank Fukking, schade-expert van Schadehulp.nl.
  • Ontvangst: 17.00 uur met soep en broodjes.
  • Aanvang lezing: 18.00 uur.

Tot 19 september !

Met vriendelijke groeten,

 

Aanmelden

2018

AANMELDEN

 

Geachte leden,

“Op 22 februari heeft Sjaak Schouteren een verhelderende  lezing gehouden over het onderwerp "Hoe manage ik mijn cyberrisico's (en die van de klant)" .

Tijdens deze bijeenkomst kwamen er veel vragen boven over de AVG, de wet die de privacyregels nog meer aanscherpt. Per 25 mei 2018 moeten ook de adviseurs hun zaken op orde hebben. Wat betekent deze AVG nu voor de dagelijkse praktijk? Wat mag je nu wel en wat mag je niet bewaren? En hoe lang?

Hoe moet je hierover communiceren met de klant? Welke rechten heeft de klant en hoe ga daar mee om. Kortom allemaal vragen die vroegen om een lezing die dieper op de AVG ingaat vanuit de dagelijkse praktijk.

Voor deze lezing hebben wij Robbert Santifort van Kneppelhout Korthals Advocaten bereid gevonden om ons hierover verder bij te praten.”

 

  • Onderwerp: “Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) ofwel General Data Protection Regulation (GDPR).”
  • Datum: 19-04-2018
  • Locatie: Bob’s Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest
  • Ontvangst: 17.00 uur met soep en een broodje
  • Aanvang lezing: 18.00 uur
  • Einde: omstreeks 20.00 uur

 

Presentatie download

 

 

AANMELDEN

 

AANMELDEN

 

Geachte leden,

Graag nodigen wij u uit voor een erg interessante lezing van Sjaak Schouteren, Partner European Cyber Team bij JLT.

“Sjaak Schouteren werkt voor JLT als Partner binnen het European Cyber Team, dat klanten helpt om zorgeloos te kunnen ondernemen. Dit doen zij door de digitale risico's in kaart te brengen, te minimaliseren en zo nodig te verzekeren. Sjaak: “Cybersecurity draait steeds meer om digitale compliance. Dat gaat verder dan alleen oplossingen voor kwetsbaarheden in ICT-systemen. Het gaat om een gestructureerde aanpak met effectieve maatregelen voor risicobeheersing én bescherming tegen de (financiële) gevolgen van cyberrisico's.”
 
Berichten over data-lekken en al dan niet geslaagde hacks zijn aan de orde van de dag. Een actueel onderwerp dus, dat onze aandacht meer dan verdient. In kort tijdsbestek neemt de spreker ons mee naar cyber risicomanagement in de breedste vorm. Hij laat onder andere zien waarom je medewerkers het grootste gevaar zijn maar ook dat je door simpele maatregelen heel veel risico’s kan wegnemen. Het belang van risicomanagement is niet alleen van groot belang voor onszelf, maar uiteraard ook voor onze relaties en de daarmee samenhangende verzekeringsoplossingen.”
  • Datum: 22-02-2018
  • Locatie: Bob’s Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest
  • Spreker: Dhr. Sjaak Schouteren, Partner European Cyber Team bij JLT
  • Ontvangst: 17.00 uur met soep en een broodje
  • Aanvang lezing: 18.00 uur
  • Einde: omstreeks 20.00 uur

AANMELDEN

 

Locatie: RECO Autoschade Service BV, Beijnesweg 12, 2031 BB Haarlem

Spreker: Dhr. Cor Webbe (directeur/eigenaar)

Ontvangst: 17.00 uur met soep en een broodje

Aanvang rondleiding/demonstraties: 18.00 uur

Einde: omstreeks 20.00 uur, kan iets later worden

 

Directeur/eigenaar Cor Webbe staat tijdens dit bedrijfsbezoek stil bij het ontstaan en ontwikkeling van deze schadehersteller, die inmiddels

uit 14 vestigingen bestaat. Uiteraard gaat hij ook in op de voortschrijdende techniek van het schadeherstel en de daarmee gemoeide kosten.

Aansluitend krijgt u demonstraties te zien van verschillende herstelmethoden, zoals ruitherstel, lakken/spuiten, wegwerken van lichte

beschadigingen (kom vooral met de auto!) en wellicht uitdeuken zonder spuiten.

FidAZ is bijzonder blij met deze mogelijkheid om naast de papieren rompslomp rondom schadeherstel nu ook de praktijk aan u te kunnen laten

zien. 

 

Graag aanmelden voor 14 september 2018 middels een e-mail via: info@fidaz.nl

  • Locatie: Turien & Co, James Wattstraat 11, 1817 DC te Alkmaar
  • Ontvangst: 17.00 uur met soep en broodjes. Aanvang lezing: 18.00 uur. Einde lezing (omstreeks): 20.00 uur.
  • Graag aanmelden voor 12 november 2018 
  • Spreker: Dhr. Peter van Geijtenbeek, Algemeen directeur Turien & Co te Alkmaar
 
Zoals bekend heeft Turien & Co een sterk track record in de niche van exclusieve auto’s en is voor ongeveer 70% afhankelijk van de branche motorrrijtuigen.
Dhr. van  Geijtenbeek is daarom als geen ander in staat antwoord te geven op de door hemzelf gestelde vraag, is er nog toekomst voor de autoportefeuille?
Als we bedenken dat de autoportefeuille qua inkomsten doorgaans 30-35% uitmaakt  van de gehele portefeuille van een intermediair, is wel duidelijk dat deze lezing van groot belang is voor ons allen. 
 
Download Presentatie

2017

AANMELDEN

 

Geachte leden,

 

De Regio-lezing 9 februari 2017 staat in het teken van een nieuwe naam in de markt, die al een rijke en bijzondere historie heeft: de Vereende.

 

 

Wie kent niet namen als Rialto (rechtsopvolger van Terminus), BAVAM, de Atoompool, de Milieupool, de Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschaden en niet te vergeten het Waarborgfonds Motorverkeer? Allemaal namen met hun eigen historie en bijzonderheden, die sinds kort opereren onder de nieuwe naam de Vereende.

Op 9 februari aanstaande stelt de Vereende zich aan ons voor. Mw. Mr. Florie Keuning laat ons kennis maken met bijzondere schadegevallen en een marktpartij, die laat zien dat maatschappelijk verantwoord verzekeren dagelijkse business is. Wij zien u graag !

Programma:

  • Zoals gebruikelijk soep en brood vanaf 17:00 uur
  • aanvang presentatie 18:00 uur

Plaats van handeling

bij Bob’s Party , Westerwerf 1 te Uitgeest

 

Download Presentatie

 

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

 

 

AANMELDEN

AANMELDEN

 

Geachte leden,

 

U wordt uitgenodigd voor de ALV.

 

Locatie: Hotel/Restaurant Jules, Gildestraat 2, 1704 AG Heerhugowaard, tel.: 072-574 4444.

Aanvang: 20.00 uur. Einde: ± 22.00 uur.

 

Indien u wenst (graag aangeven bij uw aanmelding) worden de vergaderstukken te zijner tijd naar u toegezonden.

De vergaderstukken zullen ook tijdens de vergadering op de vergaderlocatie beschikbaar zijn.

Wij zien uw aanmelding graag tegemoet op info@fidaz.nl.

 

Het Bestuur van FidAZ stelt uw aanwezigheid zeer op prijs.

 

 

AANMELDEN

 

 

Geachte leden,

 

Anders dan anders gaan we op 20 april niet naar Bob’s in Uitgeest, maar verwachten wij u op de locatie van Dolmans in Badhoevedorp.

 

 

 

 

 

Waar in de lezing van november 2016 van Piet Bosma (Lengkeek) de Salvage-activiteiten na een calamiteit ter sprake kwamen, gaan we nu kennismaken met een bedrijf, het grootste in Nederland op dat gebied, dat opvolging geeft aan de wensen/eisen van de Salvage-coördinator of expert: de bereddering, schoonmaak van locatie en/of goederen.

Een kijkje in de keuken van de mensen die “handjes” leveren om de boel weer op orde te krijgen!

Programma
  • 17:00 – 17:30    Ontvangst in Badhoevedorp
  • 17:30 – 18:30    Presentatie calamiteiten dienstverlening
  • 18:30 – 19:15    Rondleiding met verschillende demonstratie
    • Luchtkanalen reiniging
    • Lekdetectie
    • Droging zwevende dekvloer
    • Geur behandeling
  • 19:15 – 20:00   Borrel en gelegenheid om elkaar te spreken (eventueel wat uitloop)
Aanmelden voor uiterlijk 18 april 2017. Het bezoek is aan een maximum van 50 personen gebonden. Registratie gebeurt op basis van volgorde binnenkomst van aanmelding! 

Noteer vast in uw agenda, nadere bijzonderheden volgen begin april 2017.

 

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

 

Onze Fietssponsortocht is sinds een aantal jaren een begrip in de omgeving geworden. Een gezellige fietstocht waaraan honderden sportieve stichtingen en verenigingen meedoen. In 2017 vindt de tocht plaats op zaterdag 10 juni.

 

 

Clubkas spekken

In onze omgeving zijn honderden verschillende verenigingen en stichtingen actief. Het is uiteraard niet mogelijk alle partijen individueel te ondersteunen. Daarom organiseren wij de Rabobank Fietssponsortocht: een sportief evenement waarmee we willen laten zien dat we het verenigingsleven in de breedte een warm hart toedragen. Door deelname aan de Rabobank Fietssponsortocht kan een bijdrage voor de clubkas worden verdiend.

Met de hele groep

Elke vereniging of stichting kan zich met één groep van minimaal 2 en maximaal 10 personen inschrijven. Alle deelnemers krijgen bij de start een tasje met wat drinken en de route. Voor ieder persoon die de tocht voltooit, maken wij € 30,- naar de clubkas over. De maximum bijdrage voor de clubkas kan dus oplopen tot € 300,- per vereniging/stichting. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen uitsluitend deelnemen (zelfstandig fietsen) onder begeleiding van een volwassene.

Inschrijving

De inschrijving voor Fietssponsortocht 2017 start op maandag 27 februari 2017. Om in te mogen schrijven dient uw vereniging/stichting te voldoen aan een aantal voorwaarden.

 

 

AANMELDEN

 

Geacht lid,

Op 16 januari 2017 bestonden wij 10 jaar en dat willen wij, als Bestuur, niet zomaar laten passeren.

Daarom nodigen wij u op en uw partner uit dit samen met ons te vieren.

Dit willen we graag doen op 16 juni 2017 in Akersloot bij Horeca- en recreatiebedrijf ’t Hoorntje.

Adresgegevens: Kerklaan 20, 1921BL te Akersloot. Er is gelegenheid tot parkeren is aanwezig. 

Klik hier voor de routebeschrijving!

 

 

Het programma voor deze middag/avond is als volgt:

  • 15.00 uur: Ontvangst aan boord van Claes Horn
  • 15.30 uur: Afvaart voor een mooie boottocht over het Alkmaarder-  en het Uitgeestermeer langs de Woude.      
  • 17.30 uur: Meert de Claes Horn weer aan en gaan we naar zaal ’t Achterom. Hier zullen we genieten van een uitgebreid koud/warm buffet.
  • Omstreeks 20.00 uur:  Einde programma.

 

Opgeven voor 26-mei-2017.

Eventuele dieet wensen graag vermelden bij uw aanmelding.

U kunt tot 1-6-2017 kosteloos annuleren daarna zijn wij genoodzaakt per persoon €50,- in rekening te brengen i.v.m. de catering.

 

Namens het bestuur van FidAZ 

 

 

AANMELDEN

 

 

 

Geachte leden,

Graag nodigen wij u uit voor een erg interessante lezing van Björn Bierhaalder!

Waar staat de markt nu en wat betekent dat voor de toekomst van de verzekeringssector? In een sessie van 1,5 uur neemt Björn Bierhaalder de groep mee door de marktontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar en gaat daarna in gesprek met de deelnemers over het effect van de ontwikkelingen voor de toekomst van de sector. En de kansen die voor verzekeraars en adviseurs ontstaan door de huidige marktontwikkelingen.

 

Björn Bierhaalder, partner en medeoprichter MCH Consultancy | Make Change Happen

Vormgever van veranderingen. Ondersteunt de verzekeringssector met de transitie naar meer klantgerichtheid. Inspireert mensen om zich betrokken te voelen bij organisatieverandering. Björn maakt bespreekbaar wat onbespreekbaar is, stelt conventies ter discussie en brengt de energie bij elkaar om duurzaam te veranderen.

Locatie en tijden zijn ongewijzigd en als volgt:

  • Bobs Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest (langs A9), 0251-315150.
  • Ontvangst 17.00 uur met soep en broodjes
  • Aanvang lezing  18.00 uur
  • Einde ongeveer 20.00 uur.

 

 

Download MCH

Download White Paper

 

 

AANMELDEN

 

 

“Pensioenactualiteiten”

  • Datum: 16-11-2017
  • Locatie: Bob’s Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest
  • Spreker: Dhr. Edwin Schop
  • Ontvangst: 17.00 uur met soep en een broodje
  • Aanvang lezing: 18.00 uur
  • Einde: omstreeks 20.00 uur

 

De arbeidsvoorwaarden Pensioen is de laatste 20 jaar zeer sterk gewijzigd, lees versoberd.

Langer doorwerken staat nu centraal. Hoe hierin financieel en fysiek te voorzien wordt

nog een hele uitdaging. Dhr. Schop zal inzicht geven in de ontwikkelingen van de afgelopen

20 jaar, de stand van zaken en de richting waarin de arbeidsvoorwaarde pensioen zich zal bewegen.

Via inbreng van de deelnemers wordt de discussie gezocht wat dit betekent/kan betekenen

voor uw adviespraktijk. Voor informatie over Edwin, zie www.edwinschop.nl

 

Zoals altijd, komt allen en meldt u aan! U kunt natuurlijk ook introducees meenemen! 

 

AANMELDEN

 

2016

 

Geachte leden,

 

Op 09-02-2016 organiseert ABC een lezing omtrent de sanctiewetgeving verzorgd door Mark Wisse, advocaat bij Kennedy van der Laan.

Meer informatie aangaande deze lezing vindt u op de website van de ABC, www.abcbeursclub.nl.

De lezing wordt gehouden in Grand Cafe Restaurant De Bosbaan, “ op de kop van de Bosbaan, aan de kant van Amsterdam”.

Zie voor het adres en de route ook:  www.debosbaan.nl/route.

De ontvangst is om 17.30 uur met een broodje. Start lezing: 18.15 uur.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de site van ABC ( www.abcbeursclub.nl onder het kopje “ bijeenkomsten” )

 

Wat kunt u nog meer verwachten dit jaar van de ABC. Save the date!

  • 5 september 2016         NaZomerborrel
  • 27 september 2016       Prinsjesdaglezing
  • De exacte data van het paas- en kerstklaverjassen en de nog niet geplande lezingen, worden later gecommuniceerd.

 

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

 

Geachte leden,

 

Hierbij hebben wij het genoegen u uit te nodigen voor de lezing Schadeonderzoek vanuit de klant bekeken op donderdag 18 februari a.s.

In onze branche is het begrip “Klant(belang) Centraal” inmiddels een gevleugeld begrip. In de schaderegeling sneeuwt dat belang nog wel eens onder in het geweld en dominantie van verzekeraars en door hen ingeschakelde deskundigen. Waar het sec de schadevaststelling betreft is het meer dan incidenteel dat een verzekerde een beroep op een eigen deskundige moet doen, de contra-expert, om tegenwicht te bieden.

Steeds vaker wordt door verzekeraars ook onderzoek gedaan naar de toedracht, ingegeven door de diverse garantie-clausules (elektriciteit, alarminstallatie, opslag goederen op terrein). De praktijk wijst uit dat het noodzakelijk is dat ook verzekerden een eigen onderzoek naar die toedracht moeten laten doen, om de gelijkwaardigheid in de relatie met verzekeraars te waarborgen. Vanuit dat belang is het Nederlands Onderzoeks Instituut NLOI BV opgericht. Exclusief voor verzekerden, hun adviseurs en belangenbehartigers verrichten zij schadeonderzoek om sneller tot duidelijke standpunten over de schadeoorzaak te komen.

De heer Jaap Terhenne, directeur, heeft zijn voetsporen in die branche meer dan verdiend en gaat graag in discussie met de zaal om zijn visie op het belang van dergelijke (contra)onderzoeken toe te lichten.

 

Locatie

Bob’s Party & Events

Westerwerf 1

1911 JA Uitgeest

Route

 

Programma:

  • Ontvangst vanaf 17:00 uur met soep + broodje
  • aanvang lezing 18:00 uur
  • en uiterlijk 20:00 uur sluiting

 

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van FidAZ

 

Download Nieuwsbrief februari 2016

 

 

 

Aanmelden

 

Geachte leden en hun partners,

 

De vereniging voor financiële dienstverleners Alkmaar - Zaanstreek heeft inmiddels het 9e jaar als vereniging achter de rug en is hard op weg naar het 2e lustrum! En dat gaan we volgend jaar vieren!

Ondanks het feit dat ons ledental nog steeds langzaam terugloopt, zien wij als bestuur nog wel degelijk een rol voor onze vereniging weggelegd. De veranderingen komen en gaan, maar FidAZ blijft bestaan. FidAZ heeft zich tot op heden staande kunnen houden en ook daarom willen wij u informeren en betrekken bij toekomstige ontwikkelingen.

Wij zijn als bestuur niet ontevreden over het afgelopen jaar en wij hopen dat u als lid dat ook niet bent.

Er is wel het een en ander gebeurd waarover wij u willen bijpraten. Op gebied van de Federatie van Assurantieclubs, op gebied van samenwerking binnen en buiten de eigen regio.

Voor onze negende algemene ledenvergadering op dinsdag 29 maart hebben wij natuurlijk weer gekozen voor een inspirerende locatie in de regio, Museum Broeker Veiling in Broek op Langendijk.

Ook wordt het 29 maart weer een zeer belangrijke vergadering waarbij wij u gaan vragen naar uw ervaringen en mening met het oog op de 2e lustrumviering.

Graag nodigen wij dan ook alle leden van FidAZ en hun partners uit op dinsdag 29 maart 2016 in Broek op Langedijk.

 

Het programma van de middag luidt als volgt:

15.00 uur Inloop met koffie of thee en een Broekerbol

15.30 uur Rondvaart en Veiling

17.00 uur Borrelen

17.45 uur Jaarvergadering (de partners mogen de exposities bekijken!)

19.00 uur Stevige maaltijd ff meer

20.00 uur Einde

 

De algemene ledenvergadering wordt gehouden bij:

Museum Broeker Veiling

Museumweg 2

Broek op Langedijk

 

Met het oog op de verdere voorbereiding is het wel noodzakelijk dat u zich aanmeldt, uiterlijk op 19 maart 2016. Tijdens de vergadering zullen de jaarstukken aanwezig zijn.

 

Het bestuur rekent op uw komst!

 

Met vriendelijke groet 

Het Bestuur

 

Aanmelden

 

Aanmelden

  

Geachte leden en geïnteresseerden,

Wij nodigen u graag uit voor onze eerstvolgende lezing op donderdag 21 april a.s. over de totaal

 

“Nieuwe regels en werkwijze voor Hypotheken”

 

Spreker is dhr. Jeroen Oversteegen, directeur van de Nationale Hypotheekbond. (www.hypotheekbond.nl)

In een boeiend betoog komen o.a. aan de orde;

  • De toekomst van het klantadvies, regels om verschillende hypotheek producten makkelijker te vergelijken
  • Actief beheren van uw portefeuille en de mogelijkheden voor inventarisatie met DigiD
  • Nieuwe toetreders tot de markt en uitdagingen van huidige en toekomstige technologieën
  • De Whatshypotheek
  • Introductie Esis formulier (European standardised information sheet), moet in precontactuele fase aan klant worden verstrekt
  • Nieuw Europees acceptatiesysteem MCD (mortgage credit directive). Voortaan direct bindende hypotheekofferte en niet meer onder voorbehoud. Eerst moeten alle stukken worden aangeleverd en beoordeeld, daarop volgt de bindende offerte.(NB; leuk bij rentestijgingen!).
  • Meer actualiteiten en vakbekwaamheidseisen

Locatie

Bobs Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest (langs A9), 0251-315150.

Programma

Ontvangst rond 17.00 uur met soep en broodjes. Aanvang lezing is 18.00 uur tot ongeveer 20.00 uur.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het Bestuur van FidAZ

 

Aanmelden

 

Vertrek- en finishplaats: Rabobank kantoor Heerhugowaard (Middenwaard 96A, 1703 SH Heerhugowaard).

Start is om 09.00 uur. Deelnemers dienen voor 13.30 uur te eindigen bij bovengenoemde locatie.

Meer informatie vindt u op https://events.rabobank.com/alkmaar/alkmaarfietssponsortocht2016/

Indien u interesse heeft in bovenstaande graag aanmelden bij meindertoudhuis@hotmail.com.

 

Indien u interesse heeft in bovenstaande graag aanmelden bij meindertoudhuis@hotmail.com.

Aanmelden

 

Programma

0ntvangst vanaf 17.00 uur met soep en een broodje

Aanvang lezing 18.00 uur ‘Heeft u grip op verzuim?’

 

Locatie:

Felison Assuradeuren, Zadelmakerstraat 140, 1991 JE Velserbroek (klik hier voor routebeschrijving)

 


Spreker:

Frank van der Starre

Onder het motto "heeft u grip op verzuim " is Felison gastheer voor ons op 27 september.


Frank van der Starre, commercieel manager bij Felison Assuradeuren BV, zal u die avond meenemen in het technische en tactische samenspel tussen de verzekeraars, de arbodiensten en de assurantie adviseur.

Tevens zal hij aangeven wat uw rol als adviseur kan zijn en wat u zou kunnen betekenen voor de werkgever in de wereld van de verzuimbegeleiding.


Natuurlijk zullen wij eerst om 17 uur gezamenlijk een vorkje prikken en afsluitend met elkaar nog even na kunnen praten.

Het belooft een interessante avond te worden bij één van de grootste en meest ver ontwikkelde inkomens service providers van Nederland.

Zoals altijd, komt allen en meldt u aan! U kunt ook een introducee meenemen!

Aanmelden voor 23 september!

 

 

namens bestuur en programmacommissie, 

Harry Postema, secretaris

 

Aanmelden

In samenwerking met Amsterdamse Beurs Brand Sociëteit (ABBS) en Cobra 1998

Datum: 28-09-2016

Locatie: Restaurant de Veranda, Amstelveenseweg 746 te Amsterdam

Sprekers: Theo Gommer en René Boon

 

Ontvangst: 18.00 uur met een broodje

Aanvang lezing: 18.30 uur

Na afloop bestaat de mogelijkheid om onder het genot van een drankje nog na te praten.

 

U meldt zich aan via de ABC website: www.abcbeursclub.nl en op de homepage ziet u rechts de Prinsjesdaglezing.

Voor meer info gaat u naar de website van de Haagse Assurantie Club!

 

 


Locatie: Hotel Bijhorst, Zijdeweg 54, 2245 BZ te Wassenaar
Spreker: Mr. Piet Bosma NIVRE-re

Ontvangst: 19.30 uur
Aanvang lezing: 20.00 uur
Einde: omstreeks 22.30 uur

Meer informatie: http://www.haagseassurantieclub.nl

Graag aanmelden via: http://www.haagseassurantieclub.nl/aanmelden/ 

Aanmelden

 

Programma

Ontvangst 17.00 uur met soep en broodjes

Aanvang lezing omstreeks 18.00 uur

Einde ongeveer 20.00 uur

 

Locatie:

Bob’s Party & Events, Westerwerf 1, 1911 JA Uitgeest


Spreker:

Mr. Dhr. Piet Bosma van Lengkeek Expertises

Aanmelden: graag voor 16 november as.

 

Download:

Nieuwsbrief November

Presentatie Lenkeek

 

 

namens bestuur en programmacommissie, 

Harry Postema, secretaris

 

Aanmelden

2015

 

Op woensdag 25 november organiseert de Amsterdamsche Beurs Club een bijeenkomst waarbij Christian Pickaerts van Fox-IT ons de harde werkelijkheid van Cybercrime laat zien.

 

Het Incident response team van Fox-IT ondersteunt klanten dagelijks met het oplossen van een cyber security incident. Variërend van een grote virusuitbraak, datalek, diefstel van intellectueel eigendom tot meer vergaande infiltraties in het netwerk. De rol van Fox-IT is om snel en adequaat het incident af te handelen, ondertussen ook belangrijk sporenmateriaal veilig te stellen, zowel voor nader onderzoek alsook het doen van aangifte.

We zien daardoor van dichtbij wat de impact is van cybercriminaliteit op organisaties. Daarnaast doet Fox-IT actief onderzoek naar de herkomst van cybercriminaliteit, met als doel het adviseren van klanten over belangrijke ontwikkelingen op gebied van dreigingen in het cyber domein.

 

Tijdens zijn presentatie laat Christian door middel van een live demonstratie zien hoe organisaties ten prooi vallen aan cyber criminelen. Hoe lastig het in de praktijk is om maximaal beveiligd te zijn en wat je als slachtoffer kan (en moet) doen om dit het hoofd te kunnen bieden. Tevens wordt een aantal trends aan de hand van actuele voorbeelden besproken.

 

Christian Prickaerts heeft een achtergrond in digitaal forensisch onderzoek. Hij spant zich dagelijks in voor klanten om de vertaling te maken tussen techniek, organisatie en onderzoek. Hij verzorgt regelmatig presentaties op het gebied van IT-security en incident response. Ook treedt hij bij rechtszaken op als deskundige. Hij is tevens lid van Stichting Geschillenoplossing Automatisering (SGOA).

 

Deze bijeenkomst wordt gesponsord door Agile People (www.agilepeople.nl), specialisten in detachering + werving en selectie.

 

ABC heeft voor deze lezing een nieuwe locatie gekozen:  

Wederom typisch Amsterdams: Grand Cafe Restaurant De Bosbaan, “ op de kop van de Bosbaan, aan de kant van Amsterdam” . Parkeren kan eenvoudig en gratis bij het restaurant. Zie voor het adres en de route ook:  www.debosbaan.nl/route

  • Ontvangst om 17.30 uur met een broodje
  • Start lezing: 18.15 uur

 U meldt zich aan via de site van ABC ( www.abcbeursclub.nl )

 

 

Geachte leden en introducees,

 

Helaas valt het aantal aanmeldingen voor de bijeenkomst  “OPEN VOOR 50+” op 19 november erg tegen.

Dit heeft ons en onze zusterclub de Kenac doen besluiten deze bijeenkomst te ANNULEREN.

Gelet op de kosten en de tijdsinvestering voor de betrokkenen , is het laten doorgaan niet verantwoord.

Het spijt ons u dit te moeten melden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het Bestuur


 

“Sinds juni van dit jaar voeren UWV en MKB-Nederland gezamenlijk campagne om de kansen op een baan voor oudere werkzoekenden te vergroten. Zij vragen werkgevers om 50-plussers uit te nodigen voor netwerk-en sollicitatiegesprekken. Maar hoe zit het eigenlijk in onze branche? Is daar wel ruimte voor de 50 plusser?

Over die vragen organiseren KENAC en FidAZ samen met MKB NL en de Gemeente Alkmaar een mini-symposium.

Informatie:

  • Evenement: Open voor 50 plus
  • Organisatie: FidAZ en Kenac samen met MBK NL en de Gemeente Alkmaar
  • Locatie: AFAS-stadion te Alkmaar (Stadionweg 1, 1812 AZ Alkmaar)
  • Ontvangst: 17.00 uur met luxe broodjes
  • Eind: richttijd 20.00 uur
  • Start mini-symposium Overheid-Onderwijs-Ondernemen is om 18:00 uur door Mario Bierkens (veel gevraagd spreker, auteur en ondernemer)

Vanaf 19.00 uur volgen er drie panelleden met elk een stelling vanuit hun eigen perspectief.

Dolf Kloosterziel van MKB NL fungeert als discussieleider.

Panelleden zijn:

  • Wethouder van de Gemeente Alkmaar Victor Kloos met als perspectief: Duurzame inzetbaarheid is niet de verantwoordelijkheid van de Overheid.
  • René van Schalkwijk (College van Bestuur Horizon College) met als perspectief: De 50-plusser van nu is helemaal niet bereid tot, laat staan, gewend aan een leven lang leren.
  • En P&O manager Wouter Broekman van Meeus Assurantiën (vertegenwoordigd de ondernemer in de Financiële Dienstverlening) met als perspectief: Alles leuk en aardig, maar de 50 plusser is een zeer kostbaar en weinig flexibel personeel.

Dolf Kloosterziel sluit de discussieronde af met de plus van 50 plus”.

Toegevoegde waarde van dit evenement

In minder dan 3 minuten legt Mario uit wat de toegevoegde waarde voor ondernemers is om aanwezig te zijn tijdens onze MKB bijeenkomst op 19 november.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=PaSOEXpxGbU

 

John Schilp

Bestuurslid FidAZ

 download nieuwsbrief november 2015

 

 

 

 

Aanmelden

 

Aanmelden

 

In de drukke maanden november en december ontbreekt het tussenpersonen vaak aan tijd om echt aandacht te besteden aan gedegen zorgverzekeringsadvies. Turien heeft, om de tussenpersoon op dit punt te ondersteunen, een ‘zorgvergelijker’ met een advies en afsluitmodule ontwikkeld, die u veel werk kan besparen. Meer hierover tijdens de lezing.

 

Locatie:

Turien & Co, James Wattstraat 11, 1817 DC Alkmaar.

 

Programma:

Ontvangst: 17.00 uur met soep en broodjes

Einde: rond 20.00 uur

 

Organisatoren: FidAZ en Kenac

Aanmelden

 

Geachte leden,

 

Onderstaand de gegevens met betrekking tot de excursie en de Algemene Jaarvergadering.

Met vriendelijke groet,

 

Bestuur

 

Programma:

Ontvangst voor excursie om 15.00 uur bij Museumboerderij  "de Anloup" Koggeweg 3, 1652 PC te Zuidermeer.

Na de excursie, omstreeks 17.00 uur, volgt de Jaarvergadering + aansluitend diner in het "Wapen van Wogmeer" Wogmeer 59, 1711 SW te Wogmeer.

 

Routebeschrijving: Museumboerderij  "de Anloup"


Routebeschrijving: "Wapen van Wogmeer"

 

Geachte leden, medeleden, gastleden en anderen,

Presentatie over Cyberrisico's op donderdag 19 februari 2015  door Zico van Rooijen werkzaam voor Hiscox.

Cyberrisks of Datarisks is een fenomeen dat niet meer uit het nieuws weg te branden is.

Wat houden deze begrippen precies in, wat kunnen we er aan doen en welke oplossingen biedt de verzekeringsmarkt.

Het intermediair moet die antwoorden kunnen geven om aan de zorgplicht te voldoen bij de advisering van klanten.

En daarom komen Zico van Rooijen en Yasin Chalabi van niche-verzekeraar Hiscox dat haarfijn uit de doeken doen op donderdag 19 februari 2015.

Zorg dat uw kennis op peil is of wordt en komt allen !

Met vriendelijke groet,

 

Bestuur

 

Programma:

Ontvangst 17.00 uur met soep en broodje

Aanvang lezing 18.00 uur

Afsluiting uiterlijk 20.00 uur

 

Bobs Party en Events

Westerwerf 1 (aan A 9)
1911 JA Uitgeest

T: 0251-315150

Routebeschrijving

 

Zico van Rooijen

 

Presentatie Hiscox

 

Nieuwsbrief

 

 

 

Inschrijfformulier

2014

Geachte leden, medeleden, gastleden en anderen,

Onder de titel De weg van nu naar 1 januari 2016 belicht Arend Jansen van Aegon de wereld van de collectieve inkomensverzekeringen.

De invloed van wetgeving is alom aanwezig. Denk aan BeZaVa, de Participatiewet en de wet Werk en Zekerheid. Hoe ziet de wereld er in 2016 uit en hoe begeleidt u als adviseur uw relaties op de weg daarnaar toe? Welke keuzes moeten gemaakt worden?

Arend Jansen was al eerder onze gast(spreker) en weet als geen ander de wereld van Inkomensverzekeringen te verduidelijken. Wederom een lezing die u niet mag missen!

 

Bestuur

Programma:

  • ontvangst met broodjes en soep 17.00 tot 18.00 uur
  • lezing 18.00 tot 20.00 uur

 

let op nieuwe locatie

Bobs Party en Events
Westerwerf 1 (aan A 9)
1911 JA Uitgeest

T: 0251-315150

Routebeschrijving

 

Arend Jansen

 

Nieuwsbrief November 2014

 

Geacht lid van FidAZ,

Voor de start van ons lezingenseizoen beginnen we met een bezoek aan levensverzekeraar met geschiedenis.

Op dinsdag 16 september zijn wij uitgenodigd bij De Onderlinge van 1719 u.a. te Haarlem.

 

Aanvang: 17.00 uur

Einde: ongeveer 20.00 uur

Ontvangst met broodjes en soep

De toegang is gratis en introducees zijn welkom!

 

De Onderlinge van 1719 u.a.

Korte Begijnestraat 14

2011 HC te Haarlem

 

Als oudste levensverzekeraar van Nederland houdt De Onderlinge van 1719 u.a. traditie, financiële degelijkheid en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel.

De Onderlinge van 1719 kent een roemruchte geschiedenis. Bijna 300 jaar geleden werd het bedrijf opgericht op initiatief van het Haarlemse stadsbestuur teneinde het monopolie van de indertijd almachtige gilden op de zogenaamde volksverzekeringen te doorbreken. Dat kon alleen worden gerealiseerd door de betrokkenheid van vrijwillige bestuurders uit de kring van lokale ondernemers en burgers.

Haar Haarlemse roots heeft de maatschappij altijd behouden, maar sinds vele jaren opereert zij landelijk. Er wordt één product aangeboden, de natura uitvaartverzekering in sommen, onder het motto dat eenvoud, kleinschaligheid en flexibiliteit de beste voorwaarden zijn voor een goede service naar verzekerden en tussenpersonen.

 

Affiliate marketing: ook iets voor u?

 

Aanvang lezing: 18.00 uur
Ontvangst met broodje en soep: 17.00 uur
Einde lezing: uiterlijk 20.00 uur

Pjotr van Tilburg, ondernemer, assurantieadviseur, econoom, politiek adviseur VVD, timmert flink aan de weg en is daarmee regelmatig in het nieuws.

http://www.linkedin.com/pub/pjotr-van-tilburg/6/267/b73

 

Strategische ambities vertalen naar de praktijk blijkt voor veel organisaties moeilijker dan gedacht.

Het identificeren van - en inspelen op - die variabelen die leiden tot succes, vereist een goede balans tussen theoretische en praktische kennis van de eigen business.
Ervaring leert dat er verschillende manieren zijn waarop organisaties met dergelijke uitdagingen om kunnen gaan.

Zijn OAWM ligt in de clinch met DNB, maar ondertussen gaat hij wel door met interessante ontwikkelingen die voor elk assurantiekantoor toegevoegde waarde kan hebben.

Affiliate marketing is een vorm die u misschien kent via de vergelijkingssites op internet, maar is ook voor u beschikbaar als uitbreiding van uw dienstenpakket.

Hoe? Kom luisteren! Wat? Kom luisteren! Duur? Kom luisteren! Mag het wel? Kom luisteren!

Plaats: Akersloot
Locatie: Hotel van der Valk A9

 

Nieuwsbrief April 2014

 

Geacht lid van FidAZ,

Onderstaand vindt u de informatie m.b.t. de AVL.

 

 

Cultureel middagdeel

15.00 uur: ontvangst op Het Nederlandse Kremlin, Limmerschouw 51, 1731 NJ te Winkel.

Zie ook: www.topindekop.nl/kremlin.htm

15.30 Rondleiding door Ger Leegwater.

16.45 uur: Vertrek naar Café/Restaurant Bleeker, Middenweg 550, 1704BP te Heerhugowaard.

Zie ook: www.caferestaurantbleeker.nl

Algemene Ledenvergadering

17.00 uur Ontvangst bij Café/Restaurant Bleeker voor de vergadering.
17.30 uur Aanvang/Opening Algemene Ledenvergadering.
18.30 uur Aperitief.
19.00 uur Aanvang buffet.

 

Geacht lid van FidAZ,

Op 20-02-2014 organiseert FidAZ een lezing over de rol van de Gevolmachtigde onder het motto De NVGA komt naar u toe!

Iedereen is wel bekend met ADFIZ , maar weet ook iedereen wie de NVGA is en op welke wijze deze brancheorganisatie de belangen van haar leden behartigt?

Om dat duidelijk te maken komen de heren Rien Goes en Roel van den Heuvel naar Akersloot.

Zij zullen toelichten waar de NVGA voor staat en hoe zij met overige betrokkenen optrekken om de belangen van hun leden voor het voetlicht te brengen.

Heeft u altijd al met vragen rond het volmacht gebeuren rondgelopen? Deze avond alle tijd om uw vragen te stellen!  

 

 

Aanvang: 17.00 uur

Einde lezing: ongeveer 20.00 uur

Ontvangst met broodjes en soep

De toegang is gratis en introducees zijn welkom!

Routebeschijving

Hotel Akersloot

Rien Goes

 

Roel van den Heuvel

Presentatie lezing

Nieuwsbrief Februari 2014

 

2013

Geacht lid van FidAZ,

Op 28 november 2013 organiseert FidAZ in samenwerking met BeleggingsPolisCheck een weer zeer interessante lezing.

BeleggingsPolisCheck is een onafhankelijk bedrijf. Het maakt software waarmee financiële professionals beleggingspolissen analyseren waardoor zij hun klanten goed kunnen adviseren over aanpassingen van die polis of alternatieven. Hierdoor kan het verplichte hersteladvies goed, efficiënt en profijtelijk worden uitgevoerd.

Inleiders van deze avond zijn de heren Gerard van Zanten en Paul de Heer. Hieronder treft u een introductie van beide heren.

Gerard van Santen

De Vaste Kamercommissie voor Financiën had Gerard van Santen van BeleggingsPolisCheck uitgenodigd om op de bijzondere hoorzitting van 3 november 2013 uitleg en toelichting over beleggingsverzekeringen te geven.

Met de software van BeleggingsPolisCheck demonstreerde hij live de effecten van de toekomstige kostenstijgingen in deze polissen. Hierdoor werd voor de Kamerleden duidelijk

  • wat de noodzaak van transparantie, inzicht en kennis van deze kosten is;
  • wat het enorme negatieve effect ervan is op het eindkapitaal;
  • dat de consument dit niet weet en dus niet goed een keuze kan maken voor alternatieven;
  • wat de invloed is van slechte beursjaren;
  • wat de invloed is van inteer- en hefboomeffecten;
  • wat de effecten aan het eind van de looptijd kunnen zijn bij de (niet)aflossing van hypotheken;
  • dat nú met kennis van zaken aanpassen van de polis veel schade kan beperken;
  • dat reparatie én nieuwe producten nodig zijn;
  • en natuurlijk dat er analysesoftware bestaat waarmee al veel adviseurs werken!

In de discussie werden de Kamerleden opgeroepen verzekeraars en banken te stimuleren mee te werken aan transparantie, ontwikkelen van nieuwe producten en overgang van oude naar nieuwe producten zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Paul de Heer

Het hersteladvies voor beleggingspolissen roept veel vragen op. Moet het echt? En hoe richt je dat profijtelijk in, zowel voor de klant als voor jezelf? Paul de Heer schetst de contouren van een praktisch actiemodel en geeft marketing- en communicatietips voor een efficiënte hersteladvisering.

 

Aanvang: 17.00 uur

Einde lezing: ongeveer 20.00 uur

Ontvangst met broodjes en soep

De toegang is gratis en introducees zijn welkom!

Gerard van Santen

Paul de Heer

 

Nieuwsbrief November 2013

Presentatie

KENAC en FidAZ, de twee noordwestelijke assurantieclubs organiseren samen met de Federatie van Assurantieclubs op vrijdagmiddag 27 september 2013 in Hotel Akersloot een bijeenkomst voor hun leden en andere belangstellenden waarbij de gelegenheid wordt geboden om collectief de eed of belofte af te leggen. Ook de AFM heeft voor deze eedaflegging toestemming verleend.

Financiële dienstverleners zijn de afgelopen jaren doorlopend geconfronteerd met nieuwe wetgeving. Variërend van het provisieverbod op complexe producten en het invoeren van de eed, tot het aanscherpen van de zorgplicht en de vakbekwaamheidseisen. Het doel van deze wetgeving is om ervoor te zorgen dat het klantbelang beter wordt gediend. En dat daarmee het vertrouwen dat consumenten in de verzekeringsbranche hebben wordt hersteld.

Ook het afleggen van de eed of belofte is een uitvloeisel van de wet. Symboolpolitiek of noodzaak. Voordat de eed aflegging plaats zal vinden willen wij daarom eerst met u in discussie. Want de eed is niet onomstreden. Is het slechts een vorm van imago oppoetsen? Of draagt het werkelijk iets bij aan het herstel van vertrouwen? Onder leiding van de voorzitter van de Federatie, mevrouw Mr. Femke de Jong, krijgt iedereen de gelegenheid zijn of haar zegje te doen om daarna desgewenst de eed of belofte af te leggen.

Waarom is de eed belangrijk?
De wet bepaalt dat alle (mede-)beleidsbepalers die werkzaam zijn bij financiële instellingen een eed of belofte moeten afleggen. Ook assurantiekantoren zijn financiële instellingen. Dus ook (mede-)beleidsbepalers van een assurantiekantoor of een hypotheekadvieskantoor moeten de eed/belofte afleggen.

Wat is een (mede-) beleidsbepaler?
Iedereen die het beleid van het kantoor formeel mag (mede-)bepalen is mede-beleidsbepaler. Dat zijn in ieder geval alle natuurlijke personen die in het Handelsregister staan ingeschreven als vennoot of directeur, maar ook commissarissen bij een vennootschap. Maar denk aan man-vrouw bedrijven. U hebt met uw echtgenote een VOF. Uw vrouw komt eigenlijk nooit op de zaak. Zij is echter vennoot en kan dus het beleid mede bepalen. Zij is mede-beleidsbepaler en moet dus ook de eed/belofte afleggen.

Als het goed is zijn alle natuurlijke personen die gelden als medebeleidsbepaler geregistreerd bij de AFM. U kunt dit zelf eenvoudig nagaan via deze site van de AFM.
Wanneer u de naam invoert van uw bedrijf ziet u direct wie als (mede-) beleidsbepaler is aangemeld.

Feitelijk leidinggevende
Ook de feitelijk leidinggevende kan (mede-) beleidsbepaler zijn. Maar dat hoeft niet samen te gaan. Het is mogelijk dat een medewerker feitelijk leidinggevende is zonder daarmee ook (mede-) beleidsbepaler te zijn. Indien iemand wel feitelijk leidinggevende is, maar geen (mede) beleidsbepaler, dan hoeft deze persoon geen eed/belofte af te leggen.

Doel van de eed of belofte
De samenleving vindt een goed functioneren van de financiële sector belangrijk. Onderdeel van dit goed functioneren is dat iedereen binnen de sector tracht de belangen van de consument goed te behartigen. Dat wil de samenleving onderstrepen door iedereen die bepaalt wat het beleid binnen een financiële instelling is, te laten verklaren dat men zich integer zal gedragen.

De inhoud van de eed of belofte is voorgeschreven. De tekst luidt:

Ik zweer/beloof dat ik mijn functie integer en zorgvuldig zal uitoefenen.
Ik zweer/beloof dat ik een zorgvuldige afweging zal maken tussen alle belangen die bij de onderneming betrokken zijn, te weten die van de klanten, de aandeelhouders, de werknemers en de samenleving waarin de onderneming opereert.
Ik zweer/beloof dat ik in die afweging het belang van de klant centraal zal stellen en de klant zo goed mogelijk zal inlichten.
Ik zweer/beloof dat ik mij zal gedragen naar de wetten, de reglementen en de gedragscodes die op mij van toepassing zijn.
Ik zweer/beloof dat ik geheim zal houden wat mij is toevertrouwd.
Ik zweer/beloof dat ik geen misbruik zal maken van mijn kennis.
Ik zweer/beloof dat ik mij open en toetsbaar zal opstellen en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
Ik zweer/beloof dat ik mij zal inspannen om het vertrouwen in de financiële sector te behouden en te bevorderen.
Zo waarlijk helpe mij God Almachtig! Of Dat verklaar en beloof ik!

Als u de eed of belofte niet aflegt, bent u per 31 december 2013 niet langer geschikt om als beleidsbepaler op te treden. Als u op 27 september via KENAC en FidAZ de eed of belofte aflegt zorgen zij ervoor dat de AFM hierover wordt geïnformeerd.

Wat moet u doen om op 27 september de eed of belofte af te kunnen leggen?

U zult zich nadrukkelijk moeten aanmelden voor het afleggen van de eed of belofte. De Federatie en de clubs moeten namelijk weten wie de eed wil afleggen en wie de belofte. Daarnaast moeten wij de certificaten hierop voorbereiden en de controle van uw identiteit voorbereiden. U moet zich voorafgaand en na het afleggen van de eed/belofte kunnen identificeren. Zonder identiteitsbewijs kunnen wij u geen bewijs verstrekken dat u deze eed of belofte heeft afgelegd.

In verband met alle bijkomende administratieve zaken zijn de kosten voor leden van de KENAC en FidAZ € 10. Niet-leden betalen € 25 of worden lid. Zij betalen dan ook € 10 evenals de medewerkers van onze bedrijfsleden.

Voor de niet-leden hebben wij een speciaal aanbod. Tot 1-1-2014 kunnen zij gratis lid worden. Daarna betalen zij de normale contributie van € 40,- per jaar incl. het abonnement op de Beursbengel.

 

 

 

U wordt uitgenodigd voor een lezing met als onderwerp:

"Pensioen / PPI."

Een nieuw fenomeen bij het aanbieden van collectieve pensioenregelingen is de premiepensioeninstelling, kortweg PPI.

Was de start nog wat weifelend, inmiddels biedt een groot aantal partijen via de PPI pensioenregelingen aan. Denk aan Befrank, ABN-AMRO, Brand New Day. De PPI lijkt een grote vlucht te nemen. Maar wat is nieuw aan de PPI? Biedt de PPI echt iets nieuws of is het een nieuwe marketingformule? Wat verklaart het succes van de PPI? En wat mogen wij in de markt
de komende tijd nog verwachten?

Voor onze leden is natuurlijk de belangrijkste vraag wat de komst van de PPI betekent voor de rol van de (pensioen) adviseur.
Heeft de adviseur nog wel toegevoegde waarde of wordt de rol van de adviseur juist belangrijker?

Tijdens onze bijeenkomst van 18 april komen al deze vragen aan de orde. Bas Endlich, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van
de AEGON PPI, schetst de achtergronden bij de ontwikkeling van de PPI's en werpt een blik in de toekomst. Uw toekomst?

17.00 uur: ontvangst, broodjes en soep zijn aanwezig
18.00 uur: aanvang lezing
Einde lezing: rond 20.00 uur

 

Routebeschijving

Hotel Akersloot


Bas Endlich


 
Nieuwsbrief april 2013

U wordt op dinsdag 12 maart 2013 voor de Jaarvergadering Vereniging voor Financiële Dienstverleners Alkmaar-Zaanstreek

Ontvangst: Tussen 15.00 uur en 15.15 uur met koffie of thee in het Museum Beeldentuin Nic Jonk.
Tot ca. 17.00 uur rondleiding door Zeger Jonk, zoon van Nic Jonk.

Na afloop van de bezichtiging vertrekken wij naar een lokaliteit (nader info volgt) voor de Jaarvergadering. Programma Jaarvergadering:

17.15 tot 17.30 uur: ontvangst met koffie/thee
17.30 tot 18.30 uur: jaarvergadering
18.30 tot 20.30: uur diner.

 

Routebeschijving

Haviksdijkje 5 1843 JG Grootschermer
T: 0299 - 67 15 60

Locatie: Beeldentuin Nic Jonk te Grootschermer voor leden e/o introducees

Zeger Jonk


 
Download hier onze Nieuwsbrief Februari 2013

U wordt uitgenodigd voor een lezing met als onderwerp:

"De communicatie van een nieuw bedieningsconcept."

Inhoud:
Interactieve en leerzame bijeenkomst met antwoorden op de volgende vragen.

  • Hoe kom ik vaker tot resultaat in een gesprek?
  • Hoe kan ik mijn klant nog beter begrijpen?
  • Hoe voer ik een optimaal intakegesprek?
  • Hoe communiceer ik de kosten van mijn dienstverlening?

Voor wie:
elke adviseur die zijn klant werkelijk wil leren kennen en toewerkt naar een solide langdurige relatie.

Door wie:
Marja Harrijvan MFP, directeur Life Inspirations.
Zij neemt meer dan 30 jaar ervaring mee, traint doorlopend adviseurs en is specialist persoonlijke financiële stijlen.

17.00 uur: ontvangst met soep en broodjes
18.00 uur: aanvang lezing
20.00 uur: einde lezing

 

Routebeschijving

Hotel Akersloot

 


Mw Marja Harrijvan MFP


 
Download hier onze Nieuwsbrief Februari 2013

 
Download hier handout presentatie

2012

U wordt uitgenodigd voor een lezing met als onderwerp:

"Kiezen is gekozen worden"
 
Aan bod komen de onderwerpen:

  • Visie op de toekomst van het intermediair
  • Visie op Serviceproviders
  • Alles transparant met Social Media
  • de rol van VKG in dit geheel

17.00uur: Ontvangst met soep en broodjes
18.00 uur: Aanvang lezing tot ongeveer 19.00 uur

Routebeschijving

Hotel Akersloot

 

Dhr. E-J van den Berg
 

Dhr. N. HerweijerNieuwsbrief November 2012


Presentatie VKG

U wordt uitgenodigd voor een lezing met als onderwerp:

Social Media in de Financiële Dienstverlening
 

17.00uur: Ontvangst met soep en broodjes
18.00 uur: Aanvang lezing
20.00 uur: Einde lezing

 

Routebeschijving

Hotel Akersloot


De heer Max Bevers is werkzaam bij de ABN AMRO.

 

Download hier de nieuwsbrief van April 2012

U wordt uitgenodigd voor de 5e Algemene Jaarvergadering FidAZ
met daarop aansluitend een lezing met de titel

"Historische beschouwing voetbalclub AZ"
 
Vergaderstukken kunt u opvragen bij onze secretaris Dhr. T. Kieftenburg. Uw verzoek tot ontvangst van de vergaderstukken kunt u zenden naar info@fidaz.nl

18.00uur: Ontvangst met soep en broodjes
19.00 uur: Aanvang Algemene Ledenvergadering
19.30 uur: Einde Algemene Ledenvergadering en begin lezing
20.30 uur: Einde lezing

 

Routebeschijving

AFAS-Stadion te Alkmaar
Stadionweg 1
1812 AZ te Alkmaar

 

André Liefaard

Dik van Velzen zal deze avond zijn gedachten met u delen over de gevolgen van de nieuwe vakbekwaamheidseisen die minister De Jager vorige week heeft gepubliceerd.

Er staat nogal wat te gebeuren! Diplomaplicht, nieuwe diploma's, oude diploma's omruilen, vaardigheden en professioneel gedrag, andere Permanente Educatie.

17.00uur: Ontvangst met soep en broodjes
18.00 uur: Aanvang lezing
20.00 uur: Einde lezing

Routebeschijving

Hotel Akersloot, te Akersloot

 

Dik van Velzen, Wft Consultant bij NIBE-SVV

Dik van Velzen is vanaf de start van de Wfd en Wft als deskundige actief en heeft inmiddels ruime ervaring opgedaan als adviseur van menig marktpartij.

Naast adviseur is Dik van Velzen tevens docent in de opleiding tot Register Makelaar in Assurantiën en op het gebied van de civiel juridische, de verzekeringstechnische en opleidingstechnische aspecten.

 

Download hier onze Nieuwsbrief Februari 2012

2011

 

Met meer dan voldoende onderwerpen; samenvatting vergunningseisen, de huidige status, wetgevingsproces, actie AFM (gestelde tijdspad), gevolgen voor pensioenportefeuille als er voor gekozen wordt om geen wft-vergunning te halen, aandacht voor initiatieven in de markt en oplossingen in onze regio.

17.00 uur: Ontvangst met broodjes en soep
18.00uur: Aanvang lezing tot rond 20.00 uur

Hotel Akersloot - Routebeschrijving


Sander Sanders

werkzaam bij Paul en Sander Pensioenconsultants.

 

Nieuwsbrief November 2011

 

Presentatie

 

Arend Jansen, vertelt op luchtige/humoristische wijze hoe het de WIA is vergaan en waar de  knelpunten in de uitvoering liggen. Ook maakt hij duidelijk op welke wijze verzekeraars zich, na een trage start, nu actief met het reïntegratietraject bemoeien. Uiterst leerzaam!!

Herwin Schrijver vertelt op zo mogelijk nog meer humoristische wijze hoe het UWV te werk gaat en waar voor het intermediair kansen liggen om werkgevers veel geld te laten besparen door een goed verzuimbeleid te hanteren en een vinger te leggen op de zwakke plekken van het UWV.

De praktijk wijst uit dat ongeveer 80% van de UWV-beschikkingen fout zijn, waardoor niet alleen de uitkeringen niet kloppen, maar ook de achteraf in rekening te brengen gedifferentieerde premie. Voor tussenpersonen betekent dit dus geen verkoop van verzekeringen, maar factureren op basis van tijd, die werd besteed. Tijd waarmee werkgevers veel geld kunnen besparen.

17.00 uur: Ontvangst met broodjes en soep
18.00uur: Aanvang lezing tot rond 20.00 uur


Hotel Akersloot - Routebeschrijving


Arend Jansen- Manager Special Deals Inkomen van Aegon Intermediar

Powerpointpresentatie Arend Jansen

Herwin Schrijver (o.a. docent Post HBO Casemanagement)

Lezing Herwin Schrijver

 

Nieuwsbrief September 2011

 

Cas Verhage voert samen met Lex Verëll de directie over de Noordhollandsche van 1816 en is al vele jaren het boegbeeld voor deze verzekeraar. Zijn humor, zijn passie, maar vooral zijn kritische houding ten opzichte van alles en iedereen in de financiële dienstverlening heeft hem zo langzamerhand de rol van luis in de pels bezorgd. Hij beschouwt dat als een Geuzennaam en zal ook tijdens deze bedrijfspresentatie proberen die naam eer aan te doen. Onderwerpen die Cas zeker langs zal laten komen!

De Noordhollandsche heeft een naam hoog te houden, reeds vele jaren scoren zij de hoogste cijfers op het gebied van service en dienstverlening aan het intermediair. ICT en klantgemak staan daarom dan ook hoog in het vaandel en zijn van doorslaggevend belang voor het bedrijf. Ook de provisiediscussie binnen het Verbond van Verzekeraars mag rekenen op de warme aandacht van Cas en zorgt dan ook regelmatig voor uitspraken die de pers halen.

We verwachten u graag bij deze bedrijfspresentatie, maar hebben slechts 35 plaatsen in de aanbieding!!

15.00 uur: Ontvangst
15.30uur: Aanvang lezing

NH van 1816 - Routebeschrijving

Cas Verhage voert samen met Lex Verëll de directie over de Noordhollandsche van 1816 en is al vele jaren het boegbeeld voor deze verzekeraar.

 

Nieuwsbrief April 2011

 

18.00 uur: Ontvangst met soep en broodjes
18.45 - 19.15 uur: Vergadering
19.30 -20.00 uur: Bedrijfspresentatie
20.00 -21.00 uur: borrel

 

Routebeschrijving

AFAS - AZ Stadion
Stadionweg 1 te Alkmaar


dhr. Leon Straathof

Werkzaam bij Hoorn, de Vos, Metselaar & Sturop

Dat is een vraag die Ad Westerhof, algemeen directeur van de Troostwijk Groep,op zijn eigen kenmerkende, humoristische wijze zal proberen te beantwoorden. Het antwoord zal ongetwijfeld ja en nee zijn, want schaden blijven zich voordoen en moeten worden vastgesteld, maar als onderdeel van de verzekeringswereld staat ook de expertisebranche niet stil. Ook hier geldt transparantie en zorgplicht en moet men zich wapenen, en misschien wel leren leven met toenemende, soms ongepaste concurrentie.

U kent ze wel, de cowboys die achter de brandweerauto aanrijden. De zorgplicht voor het vaststellen en in stand houden van verzekerde sommen kan ook de tussenpersoon raken. Taxatie ligt dan voor de hand en hoe adviseer je een relatie over (de hoogte van) de verzekerde som voor bedrijfsschade? Vanavond wordt u bijgepraat en is er voldoende ruimte voor discussie en vragen over de dagelijkse praktijk.

We verwachten u graag bij de soep en broodjes en wilt u deze avond niets missen? Neem dan vooral uw VISITEKAARTJE mee !!

17.00 uur: Ontvangst met broodjes en soep
18.00uur: Aanvang lezing tot rond 20.00 uur

Hotel Akersloot - Routebeschrijving

 

Ad Westerhof

Algemeen directeur Troostwijk Groep. Ad Westerhof is gepokt en gemazeld in expertiseland. Sinds 1972 als expert en vrijwel onafgebroken bij Troostwijk, waar hij vanaf 1985 directeur werd van Troostwijk Expertises en vanaf 1990 de scepter zwaait als algemeen directeur van de Troostwijk Groep, waaronder ook de omvangrijke taxatie-poot valt.

Nieuwsbrief februari 2011

 

2010

Eerst aan de poort, met andere woorden het beoordelen van vergunningsaanvragen en vervolgens in het toezicht-huis zelf, het controleren of de vergunninghouders zich wel aan de afspraken houden. Daar is veel over te doen en de vreemdste verhalen doen de ronde.

Tijd om de AFM gelegenheid te geven toe te lichten hoe haar taakvervulling er in de praktijk uitziet en wat u wel en niet kunt verwachten als de AFM bij ú aanbelt. Wat zijn uw rechten en plichten en welke maatregelen kan de AFM nemen om de toezichtwetgeving effectief te laten zijn?

Een lezing/presentatie die u niet mag missen. Vragen, kritiek? U kunt ze op deze avond voor het voetlicht brengen.

17.00 uur: Ontvangst met soep en broodjes.
18.00 uur: Aanvang lezing
20.00 uur: Einde lezing

Hotel Akersloot - Routebeschrijving

 

Mr. Jan Boerboom

Manager Toezichtgroepen Financiele Ondernemingen

september 2010 - blad 1 -

september 2010 - blad 2

Werkgeversaansparkelijkheid voor (verkeers)ongevallen, de WEGAS of WEGAM polis

Mr. P.R.J. de Jong van DAS Rechtsbijstand praat ons bij over de ontwikkelingen in de rechtspraak op het vlak van de werkgeversaansprakelijkheid ten opzichte van aan het verkeer deelnemende werknemers. Hij geeft op dat vakgebied zowel intern (bij DAS) als extern (Huibers) cursussen.

Ron Kok is manager Acceptatie & Relatiebeheer bij Turien & Co en zal de verzekeringsoplossingen bespreken voor de verplichtingen die als gevolg van jurisprudentie bij werkgevers worden neergelegd.

17.00 uur: Ontvangst met soep en broodjes.
18.00 uur: Aanvang lezing
20.00 uur: Einde lezing

 

Turien & Co - Routebeschrijving


Mr. P.R.J. de Jong -DAS

Presentatie Powerpoint - in PDF

Uitspraken Hoge Raad - PDF


Ron Kok - Manager Acceptatie & Relatiebeheer bij Turien & Co

Nieuwsbrief Turien & Co m.b.t. WEGAS

Extra nieuwsbrief Voorzijde
Extra nieuwsbrief Achterzijde

Jaarvergadering in AZ Stadion + Lezing - Hulp bij letselschade & verhaal van loonschade

18.00 uur: Ontvangst met soep en broodjes.
18.30 uur: Inleiding voorzitter
19.15 uur: koffiepauze
19.30 uur: Aanvang lezing
20.30 uur: Afsluitende borrel

 

AZ Stadion - Routebeschrijving

de heer Coen Tijbout (van Tijbout Letselschaderegeling)

de heer Roald Kist (van Regres Verzekerd)

FidAZ

Welkom!

U bezoekt de website van de FidAZ. Samen met enthousiaste vakgenoten bouwen aan netwerk en vakontwikkeling. Dat is waar onze vereniging voor staan. Al meer dan 65 jaar. Vanaf het begin van uw carrière tot aan uw pensioen. 

Bent u nog geen lid?

Werkt u bij een aanbieder of intermediair? Kom dan eens vrijblijvend kijken op een bijeenkomst van onze vereniging. 

 

Gefaciliteerd door YORON

Contact

FidAZ
Fie Carelsenhof 1
1507 RV Zaandam

 06 - 53 49 99 48
 info@fidaz.nl